fakta.ba

Grčka naziva sudar vozova “neizrecivom tragedijom”, postavljaju se pitanja da li se mogla izbjeći

Grčki premijer Kyriakos Micotakis nazvao je to neizrecivom tragedijom, ali…

Grčki premijer Kyriakos Micotakis nazvao je to neizrecivom tragedijom, ali se postavljaju pitanja da li je kobni sudar putničkog i teretnog voza u utorak navečer mogao biti spriječen.

Skoro 24 sata nakon što su se dva voza sudarila u centralnoj Grčkoj, usmrtivši najmanje 57 ljudi i povrijedivši desetke, preživjeli i rođaci žrtava još uvijek nisu znali ko je odgovoran za najpogibeljniju željezničku nesreću u Grčkoj.

Vagoni koji su se kretali u suprotnim pravcima na istom kolosijeku udarili su jedan u drugi oko 350 kilometara sjeverno od prijestolnice Atine, brzinom, prema nekim medijskim izvještajima, i do 160 kilometara na sat, pretvarajući putnički voz u zdrobljenu masu čelika.

Bilo je široko rasprostranjenih medijskih izvještaja da software za elektronski signal nije radio, što znači da je signalizacija obavljena ručno. Sindikati se žale na hronični nedostatak osoblja.

OSE, državni operater za željezničku infrastrukturu u zemlji, nije odgovarao na pozive za komentare niti je objavio saopćenje. Ministar saobraćaja, koji je ranije u srijedu briznuo u plač dok je posjetio mjesto katastrofe, podnio je ostavku.

Za nekoliko sati, grčka policija je uhapsila šefa stanice na pokrajinskoj željezničkoj stanici, optužujući ga za smrt iz nehata. 59-godišnjak je negirao optužbe, pripisujući nesreću mogućem tehničkom kvaru.

Dijelovi željezničkih usluga u Grčkoj privatizirni su 2017. u okviru paketa pomoći od više milijardi eura od Evropske unije i Međunarodnog monetarnog fonda. Hellenic Train, jedinica italijanske kompanije Ferrovie dello Stato koja je preuzela putničke i teretne operacije, saopćila je da sarađuje s vlastima u istrazi.

Sindikati su naveli da je sudar ukazao na neke hronične nedostatke – nedostatak osoblja i resursa, pokvarena svjetla i mnoštvo zastarjelih objekata.

– Još je rano, ali su potrebna više od dva faktora da bi se dogodila ovakva nesreća – izjavio je Nikos Tsikalakis, šef sindikata radnika grčkog operatera željezničke infrastrukture OSE, očigledno misleći na ljudsku i tehničku grešku.

Tsikalakis je rekao da je trenutno zaposleno oko 750 radnika, što je manje od najmanje 2.100 ljudi za koje se prvobitno očekivalo da će biti zaposleni kako bi željeznički sistem funkcionisao efikasno, prema državnom planu.

Drugi sindikalac, Janis Ditsas, rekao je da je samo dio sistema signalizacije od Atine do Soluna završen, a da se ostatkom rukuje ručno.

– Izvještavali smo o tome, radili smo to u najmanje posljednjih 25 godina – rekao je Ditsas za državnu TV.

Najavljujući ostavku, ministar saobraćaja Kostas Karamanlis rekao je da je preuzeo infrastrukturu koja “ne odgovara 21. stoljeću” kada je bio imenovan 2019. godine, a zatim je rekao da će nastojati da je poboljša.

– Ovi napori nisu bili dovoljni – rekao je on, prenosi Reuters.

Pratite nas
This message is only visible to admins.
Problem displaying Facebook posts. Backup cache in use.
Click to show error
Error: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons. Type: OAuthException

Copyright © 2023 fakta.ba | Powered by fakta.ba