Sarajevom će saobraćati 25 novih tramvaja i 35 novih trolejbusa

PolitikaSedmica37 Pregleda

Adnan Šteta, ministar saobraćaja u Vladi KS

Adnan Šteta, ministar saobraćaja u Vladi KS, u otvorenom razgovoru za Raport govorio je o brojnim infrastrukturnim projektima u Kantonu Sarajevo, prioritetima u radu Ministarstva saobraćaja, dolasku novih tramvaja i trolejbusa, ali i najavio konačno nastavak izgradnje Južne longitudinale, na djelu koji se odnosi na Zagrebačku ulicu od Željinog stadiona prema gradu.

Šteta tvrdi da planirana ulaganja do naredne godine iznose 400 miliona KM. Radi se o planiranim ulaganima za period do 2021. – 2026. godine.

Nabavka i novih autobusa, odsluškujemo potrebe građana

Najavio je u razgovoru za Raport da će 2026. godine Sarajevom saobraćati 25 novih tramvaja i 35 novih trolejbusa.

Kaže da Ministarstvo saobraćaja kreće i u nabavku novih autobusa te najavljuje da se trolejbus vraća u Vogošću nakon 33 godine.

Ministre Šteta, koji je prioritet u radu Ministarstva saobraćaja u ovoj godini?

Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo posljednjih godina je od administrativnog ministarstva postalo razvojno. I ove godine ćemo nastaviti sa realizacijom velikih projekata vezanih za javni prevoz, ali i za cestovnu infrastrukturu.

Nama je prioritet svaki projekt koji će unaprijediti život naših građana, bez obzira da li se radi o manjim ili većim projektima.

Svakako, naš fokus će biti na izgradnji tramvajske pruge do Hrasnice, obnovi dijela tramvajskog depoa, izgradnji i obnovi saobraćajnica koje će povećati sigurnost učesnika u saobraćaju.

U ovoj godini ćemo raspisati nabavu  za nove autobuse, i minibuse, dok pratimo isporuku novih tramvaja i trolejbusa, koji su naručeni i koji pristižu.

Nastavit ćemo pružati subvencije učenicima i studentima u školskoj i akademskoj godini, nastavljamo sa besplatnim noćnim prevozom za sve građane kantona, nastavit ćemo imati uvezan kanton sa dvije linije vozom do Podlugova i do Pazarića, koje ćemo subvencionirati i u ovoj godini, a kuponi će važiti u vozu.

Završavamo mnoge projekte koje smo počeli prošle godine i krećemo u raspisivanje i realizaciju drugih kapitalnih projekata koji će promijeniti kvalitet života u Sarajevu.

Prioritet će nam i ove, kao i svih ranijih godina, ostati na osluškivanju potreba građana. Sve što su nam građani tražili, radili smo, zato znam reći da uz gradnju pruga i puteva, izgradili smo i povjerenje kod ljudi. Što mi je posebno bitno.

Zato će naš rad ostati zasnovan na interesima svih građana Kantona Sarajevo, koji su moj poslodavac.

Koja je ukupna vrijednost započetih radova u KS kada su u pitanju saobraćajni projekti?

Vrijednost radova u Kantonu Sarajevo je nemjerljiva naspram onoga što građani imaju nakon višedecenijskog čekanja.

Veliki broj projekata je realizovan u Kantonu Sarajevo u periodu od četiri godine. Nakon 60 godina obnovljena je tramvajska pruga od Ilidže do Marijin dvora u dužini od 20 kilometara, nakon 60 godina prvi put se širi tramvajska pruga i to od Ilidže do Hrasnice, koju građani čekaju decenijama.

Prvi put od Olimpijade imamo nova vozila za javni prijevoz, nove tramvaje i nove trolejbuse. Trolejbus se vraća u Vogošću nakon 33 godine.

U izgradnji je prvi tunel kojeg gradi Kanton Sarajevo, spojena je cjelina koja vodi od Džemala Bijedića preko IX transverzale do autoputa, realizujemo i projekt adaptivnog upravljanja saobraćajem.

Nabavljamo nove autobuse i krećemo u rekonstrukciju tramvajskog i trolejbuskog depoa na postojećim lokacijama.

Decenijama građani čekaju da vide pozitivne promjene u javnom prevozu. Ulaganja koja imamo planirana do 2021.-2026. godine iznose preko 400 miliona KM.

U regiji, Sarajevo je, trenutno grad sa najvećim brojem realizovanih i započetih projekata za javni prevoz i siguran sam da će u godinama koje dolaze biti i grad sa najboljim javnim prevozom.

S druge strane, u periodu od četiri godine Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo i Direkcija za puteve realizovali su preko 230 projekata vezanih za cestovnu infrastrukturu u svim općinama.

Nastavljamo istim tempom i u ovoj godini.

Kada možemo očekivati dolazak novih tramvaja i trolejbusa?

Nakon 40 godina građani su sebi kupili nove tramvaje. Našim ulicama trenutno vozi 15 novih tramvaja, proizvođača Stadler, koji su opremljeni savremenom opremom.

Kupili smo još 10 tramvaja, a isporuka tih tramvaja je u toku, tako da ćemo do kraja ove godine u Sarajevu imati 25 novih tramvaja.

Tramvaji posjeduju videonadzor, imaju audio i vizuelnu najavu stanica, imaju kapacitet 180 putnika, prilagođeni su osobama sa invaliditetom i u potpunosti su zadovoljili potrebe putnika, koji se nakon toliko vremena, vraćaju u javni prevoz.

Četrdeset godina je trebalo različitim vlastima da, novcem građana, kupe trolejbuse.

Mi smo to uradili, 25 novih trolejbusa već vozi našim gradom, a naručeno je još 10 Solaris trolejbusa koji će u Sarajevo stići sljedeće godine. I trolejbusi su niskopodni, opremljeni savremenom opremom, video nadzorom, audio i vizuelnom najavom stanica. Trolejbusi mogu voziti i bez kontaktne mreže, zbog baterije koju posjeduju.

Dakle, 2026. godine Sarajevom će voziti 25 novih tramvaja i 35 novih trolejbusa.

Hoće li i kada biti obnovljene preostala tramvajska stajališta, po uzoru na Otoku i Nedžariće?

Nakon što smo obnovili tramvajsku prugu, kupili nove tramvaje, pustili rad aplikaciju za javni prevoz i krenuli graditi novu prugu, ostaje nam da krenemo u obnovu tramvajskih stajališta, tako da će to biti projekt koji ćemo realizovati u ovoj i sljedećoj godini.

Tramvajska stajališta će biti obnovljena na način da daju putnicima ono što im je potrebno: sigurnost, informacije o dolasku vozila, redovima vožnje. Sredstva za ovaj projekt osigurana su u budžetu Kantona Sarajevo i sa nestrpljenjem čekam i realizaciju ovog projekta, koji će građanima svakako olakšati korištenje javnog prevoza.

U završnoj fazi projektovanje saobraćajnice do skretanja za Vrace

Za rješenje saobraćajnih gužvi, kada se može očekivati konačan početak gradnje, tačnije nastavak izgradnje Južne longitudinale, na djelu koji se odnosi na Zagrebačku ulicu?

Poslije osam godina, nakon čekanja na rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, nastavlja se izgradnja Južne longitudinale.

Nažalost zbog neriješenih imovinsko – pravnih odnosa, projekt je stao. Tek nakon sto su riješeni imovinsko pravni odnosi dobili smo građevinsku dozvolu od Općine Novo Sarajevo, i odmah smo raspisali javnu nabavku za ovaj projekt.

U februaru ove godine potpisali smo ugovor za radove. Prije same izgradnje saobraćajnice i kružnog toka, bit će potrebno izmjestiti ogroman broj instalacija, rekonstruisati vodovodnu i kanalizacionu mrežu, izgraditi novi vrelovod.

Početak radova na izmještanju instalacija očekujemo uskoro, a nakon toga će se od pomoćnog stadiona FK Željezničar do raskrsnice ulica Hamdije Čemerlića i Zagrebačke ulice izgraditi saobraćajnica s novim trakama, novim trotoarima i neophodnim ab-zidovima.

Pored toga, bit će izgrađen i kružni tok, kao i servisna saobraćajnica s desne strane iz pravca stadiona, a bit će obnovljen i dio saobraćajnice u ulici Hamdije Ćemerlića.

Ovaj nastavak će biti prvi korak za rješavanje gužvi na ovom dijelu.

Uporedo sa ovim radovima, u završnoj fazi je i projektovanje saobraćajnice do skretanja za Vraca i spoja sa Zagrebačkom ulicom. Naša su očekivanja da bi iduće godine mogli početi sa radovima i na toj dionici, a nakon završetak obje dionice i dobijanja cjeline, značajno će se ubrzali protok saobraćaja u tom dijelu grada.

Sarajevo će nakon 33 godina dobiti trolejbuski saobraćaj prema Vogošći. Kada bi zvanično trebao biti u funkciji? Isto se odnosi na tramvajski saobraćaj prema Hrasnici?

Još jedan veliki projekt koji smo realizovali je obnova trolejbuske mreže do Vogošće, koja je uništena tokom agresije na Bosnu i Hercegovinu i njen glavni grad.

Uništena je u aprilu 1992.  godine. 33 godine poslije, 4. aprila 2025. godine oko 22:00 smo obavili prvu testnu vožnju i trolejbusom ponovo ušli u Vogošću.

Pored obnove kontaktne mreže, izgrađene su i tri elektrovučne podstanice i obnovljeni i izgrađeni stubovi kontaktne mreže. Trolejbus će početi voziti vrlo brzo, jer su u završnoj fazi testiranja. I na ovom, kao i na svim projektima, bilo je puno izazova, ali je uspješno realizovan na ponos svih nas, posebno Vogošćana.

Posebno me radovalo kada sam vidio rekacije ljudi pri obavljanju testnih vožnji. Povratak trolejbusa u Vogošću je emocija.

Izgradnja tramvajske pruge do Hrasnice je prvo širenje tramvajske infrastrukture od 1962. godine. Ovo je veliki historijski projekt koji su posebno stanovnici Ilidže, Hrasnice, Butmira i Sokolović Kolonije decenijama čekali, a o kojem se samo pričalo.

Stanovnici tih naselja su decenijama slušali obećanja o izgradnji pruge, ali tek sada njihovi snovi o pruzi će postati stvarnost. Ne želim govoriti zašto je neko obećavao. Mi smo izabrali da ne obećavamo, nego da gradimo.

Tramvajska pruga do Hrasnice će u oba smjer biti duga 13 kilometara, a na njoj će biti izgrađeno 20 tramvajskih stanica.

Radovi se odvijaju u svojoj dinamici, a na izgrađenim prvim metrima pruge do Hrasnice već je vidljivo kako će buduća pruga izgledati. Očekujemo da će radovi biti završeni do kraja ove godine, a u mjesecima nakon završetka radova i da će tramvaj voziti do Hrasnice.

Razvoj javnog prevoza  i njegovo širenje je važno za sve stanovnike, za kvalitet i standard života, tako da će nova pruga do Hrasnice donijeti mnoge benefite i za sam razvoj kantona.

Prvi tunel koji gradi Kanton Sarajevo

Krajem januara je probijena i druga tunelska cijev tunela Kobilja Glava. Kada možemo očekivati kraj radova na prvom tunelu koji gradi Kanton Sarajevo?

Izgradnja tunela Kobilja Glava, na dionici Prve transverzale od Šipa do Hotonja, je ogroman projekt, koji je zahtijevao i zahtijeva velike napore svih uključenih strana, obzirom da se radi o veoma izazovnom projektu, kako zbog strukture tla, koja je izvođačima dodatno otežavala posao, tako i zbog položaja tunela, iznad kojeg se nalazi više stotina stambenih objekata.

Prva cijev je probijena u augustu prošle godine, a krajem januara ove godine je probijena i druga cijev. Obje cijevi su duge po 700 metara.

Ovo je prvi tunel kojeg gradi Kanton Sarajevo. Prije početka gradnje  tunela, izgradili smo saobraćajnicu sa četiri trake u dužini od 1200 koja vodi do tunela. Na toj saobraćajnici postavljen je i prvi sloj asfalta.

Tunel će biti funkcionalan nakon što se izgradi i saobraćajnica od tunela do magistralne ceste M18 u Hotonju, za koju čekamo da nam Općina Vogošća izda urbanističku dozvolu, kako bismo mogli krenuti sa radovima na ovoj dionici.

Ovaj dio Prve transverzale će biti pušten u promet, kada cjelina od Bara do Hotonja bude u potpunosti  završena, ali svakako očekujemo da se građani u 2026. godini voze ovom izuzetno važnom  saobraćajnicom.

Njena izgradnja će uveliko smanjiti gužve i poboljšati sigurnost svih učesnika u saobraćaju.

ako vi gledate na najavu prekompozicije minstara u Vladi KS? Mislite li da to ide sporo i da se mora brže raditi?

Ja uvijek mislim da sve može bolje u životu. Pa tako i Vlada Kantona Sarajevo. To znam i za sebe reći i za Ministarstvo saobraćaja, iako intenzivno radimo i gradimo, ono što nisu gradili decenijama prije nas. Bez obzira na to, svaki dan trebamo težiti da budemo bolji nego dan prije.

Građani od nas očekuju da obavljamo svoj posao u interesu svih građana i da stalno osluškujemo njihove potrebe. Ova Vlada je napravila velike rezultate, pokrenula je revolucionarne aktivnosti i u socijalnom i u razvojnom segmentu.

Preuzela je odgovornost kada je to bilo najpotrebnije, donijela mnoge pozitivne promjene u odnosu na neke ranije periode.

Ova Vlada je omogućila besplatne udžbenike, subvencije za vrtiće i produžene boravke, rekordna ulaganja u sport i kulturu, brigu o borcima i šehidskim porodicama, ukinute su participacije na zdravstvene usluge, ukinuta je lista čekanja za onkološke pacijente, ulažu se ogromna sredstva u osposobljavanje MUP-a, porodilje imaju naknadu koja u nekim ranijim godinama nisu imale, pokrenula je reformu javnog prevoza i mnoge druge projekte.

Na nama je da damo sve od sebe i  završimo sve što smo počeli, a građanima ostaje da sude kakvi smo bili.

Lično sam itekako zadovoljan radom SDP-ovih ministara u Vladi Kantona, Magode, Pavić-Pečenković i Hasanovića, koji u svojim resorima rade odličan posao i pokazuju na koji način se radi u interesu zajednice u svakom dijelu kantona.

raport.ba

Ostavite komentar

Zaprati nas
Sidebar Search
Novo
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...